De aanleiding

Carinova is een brede zorgorganisatie hoofdzakelijk werkzaam in het verzorgingsgebied Zuidwest en Noord Overijssel. Carinova is met ca. 3.200 medewerkers actief op drie zorggebieden: Thuiszorg, Woonzorg en Huishoudelijke Hulp. Carinova heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. Zo heeft  zij voor de bedrijfsnoodorganiatie-taken een eigen methode ‘ZOEF’ ontwikkeld.

Op het thema crisismanagement heeft de organisatie de nodige stappen gezet, maar moeten een aantal processen en afspraken opnieuw vastgelegd worden.

De vraag

De vraag is om de crisisorganisatie van Carinova te optimaliseren, waarbij de organisatie effectief en efficiënt is (passend bij de risico’s), lerend vermogen heeft (steeds meer kwaliteit haalt) en aantoonbaar voldoet aan de wet- en regelgeving.

Onze oplossing

We hebben een methode aangeboden, waarin we systematisch de verschillende stappen voor het opzetten van een bedrijfsnoodorganisatie of crisisorganisatie doorlopen.

Onze rol

We zorgen voor het doorlopen van het proces, het borgen van de betrokkenheid van medewerkers en directie en voor de kwaliteit van de eindproducten. Voor de stappen ‘risico-analyse’ en ‘beleid’ hebben we workshops georganiseerd met vertegenwoordigers van alle afdelingen van Carinova.

Persoonlijk advies?

Dirk-Jan

Neem dan contact op met

Dirk Jan de Boer

Of mail Dirk Jan